Baldur's Gate 3 dostane oficiální podporu modifikací. Larian s ní počítá i pro konzolové verze
Loňský úspěšný titul Baldur's Gate 3 od studia Larian pokračuje v získávání popularity díky neustálé podpoře vývojářů, kteří přicházejí s pravidelnými aktualizacemi. Ty nejen přinášejí různé úpravy a vylepšení, ale často přidávají i nové funkce. Nyní se fanoušci mohou těšit na další očekávanou novinku: oficiální podporu komunitních modifikací, jejíž příchod je plánován na průběh tohoto roku, jak potvrdil režisér Michael Douse.

Režisér hry zdůrazňuje, že obvykle se informace o plánovaných novinkách a funkcích nezveřejňují dříve, než jsou plně připraveny k oficiálnímu oznámení. V tomto případě však udělal výjimku. Důvodem je, že aktualizace hry často vedou k tomu, že již existující modifikace přestávají fungovat, což způsobuje problémy jejich tvůrcům. Proto chtěli dát komunitě vědět, že se pracuje na řešení, které usnadní integraci modifikací do hry a zároveň zlepší jejich stabilitu i kompatibilitu s budoucími aktualizacemi.
Plány na podporu modifikací se neomezují pouze na PC, ale rozšiřují se i na konzolové platformy. Představa je taková, že modifikace budou dostupné a sdílené napříč různými platformami, což je krok, který se snažila realizovat již řada vývojářských studií, včetně Bethesdy. Zůstává otázkou, zda pro zpřístupnění modifikací na konzolích PlayStation a Xbox bude vyžadováno speciální schválení od studia Larian, vzhledem k přísnějším pravidlům týkajícím se obsahu na těchto platformách.
Napsal jsem: Recenze hry Baldur's Gate 3. Takhle má vypadat otevřené RPG!
Ačkoliv jsou detaily ohledně implementace a schvalovacího procesu stále nejasné, tvůrci modifikací mohou být ujištěni, že ještě v průběhu tohoto roku dostanou nástroje a podporu, které jim umožní snazší a efektivnější práci na jejich projektech pro Baldur's Gate 3. Tento krok značí významný posun k otevřenější a přístupnější komunitě, kde tvorba a sdílení modifikací bude jednodušší než kdy předtím.