Recenze The First Berserker: Khazan – Další sázka na jistotu soulslike žánru

25.03.2025

The First Berserker: Khazan se snaží svým vlastním způsobem uchopit známou soulslike formuli, kterou proslavilo FromSoftware. Tahle hardcore akční RPG ze světa Dungeon Fighter Online na první pohled zaujme svým anime vizuálem, ale nenech se mýlit - jde o poctivou soulslike zkušenost se vším všudy, včetně intenzivních soubojů a brutální obtížnosti, kterou fanoušci žánru očekávají.

Hlavní postava hry Berserker svázána řetězy
Hlavní postava hry Berserker svázána řetězy

Tři cesty boje

V The First Berserker: Khazan najdeš tři základní typy zbraní, každý s vlastním stromem dovedností, který poskytuje užitečné bonusy a odemyká speciální útoky. Body dovedností získáváš dostatečně často, takže by ses neměl cítit uvězněný s jedním konkrétním typem zbraně - i když svou oblíbenou si pravděpodobně najdeš rychle. Já osobně rád používám v soulslike hrách těžké zbraně, takže jsem se většinu času držel velkých mečů, i když jsem občas přešel na svižnější styl boje se dvěma zbraněmi.

Nejlepší obrana je dobrý útok

Bojový systém v The First Berserker: Khazan nejvíce připomíná Sekiro, s velkým důrazem na parírování útoků. Nepřátelé mají výdrž, kterou lze vyčerpat parírováním a údery, čímž je necháš otevřené devastujícímu úderu. Některé dovednosti dokonce umožňují způsobovat nepřátelům poškození samotným parírováním, což dělá jeho provedení ještě uspokojivějším. Okno pro parírování je v The First Berserker: Khazan vcelku benevolentní, takže i fanoušci soulslike her, kteří tento styl moc nepreferují, by měli hře dát šanci.

Gameplay ze hry Berserker, postava bojující s monstrem
Gameplay ze hry Berserker, postava bojující s monstrem
Souboj mezi dvěmi postavami ve hře
Souboj mezi dvěmi postavami ve hře

Podobnost se Sekiro není jediným způsobem, jakým hra převzala nápady z titulů FromSoftware. Najdeš zde obligátní jedovatý močál a dokonce i bosse, který je zjevně silně inspirován jedním z památnějších soubojů v Elden Ringu. Určitě nastanou chvíle, kdy se The First Berserker: Khazan může zdát jako derivát her FromSoftware, ale to není nutně špatná věc.

The First Berserker: Khazan zkopíroval domácí úkol FromSoftware, ale proč opravovat něco, co funguje? Hra úspěšně přináší vypilovaný, vzrušující, akční zážitek v žánru soulslike se všemi charakteristickými znaky tohoto žánru. Riskuješ ztrátu XP, pokud zemřeš a nepodaří se ti vrátit k tělu, design úrovní zahrnuje odemykání zkratek pro snazší průzkum, jsou tu Blade Nexusy (aka ohniště), které respawnují všechny nepřátele, ale dovolí ti doplnit Netherworld Energy (aka Estus Flask), a samozřejmě tu najdeš všechny druhy super obtížných bossů, se kterými se můžeš utkat.

Nastavení obtížnosti

The First Berserker: Khazan je jednou z těch vzácných soulslike her, která nabízí volbu obtížnosti, umožňující hráčům vybrat si mezi výchozím Normálním režimem a takzvaným Snadným režimem. V typickém soulslike stylu je Normální obtížnost absolutně brutální, a i když je Snadná obtížnost určitě přístupnější než Normální, ani ta není žádná legrace. Vyzkoušel jsem obě obtížnosti a jako někdo, kdo získal 100% v několika hrách FromSoftware, bych řekl, že Snadný režim v The First Berserker: Khazan je stále stejně obtížný, ne-li v některých případech obtížnější než jakýkoli titul od FromSoftware. Někteří bossové představují masivní překážky v postupu. Proto bych argumentoval, že Snadný režim v The First Berserker: Khazan vlastně nedokáže udělat soulslike zážitek o moc přístupnější pro ty, kteří si neužívají extrémní výzvy v těchto typech her.

Hlavní postava Khazan ve hře Berserker
Hlavní postava Khazan ve hře Berserker
Snímek obrazovky z videohry The First Berserker: Khazan
Snímek obrazovky z videohry The First Berserker: Khazan

Ve srovnání s některými jinými soulslike hrami odvádí The First Berserker: Khazan skvělou práci v hledání rovnováhy. Ano, jsou tu určití bossové, kteří jsou extrémně obtížní, ale všechny lze porazit, pokud se naučíš jejich útočné vzorce a osvojíš si, kdy uhýbat, kdy parírovat a kdy útočit. To neznamená, že každý souboj s bosem je nepřiměřeně těžký; některé souboje ve hře jsou relativně snadné, ale rozhodně jsou zde bitvy, které posunou i soulslike veterány na hranice jejich možností. V každém případě, zvládnutí těchto soubojů a poražení bossů ti dává neuvěřitelný pocit úspěchu.

Nástroje k úspěchu

Dobrou zprávou je, že máš k dispozici spoustu způsobů, jak vylepšit Khazana a učinit souboje s bossy o něco snazší. The First Berserker: Khazan má odměňující lootový systém, kde neustále nacházíš lepší vybavení, s většími odměnami za poražení těžších nepřátel. K dispozici jsou léčivé předměty s omezeným použitím, které lze sbírat a používat v těžkých chvílích, kdy už jsi vyčerpal své zásoby Netherworld Energy, summon lze vylepšit, body lze utratit ve stromu dovedností, a samozřejmě Khazanovy statistiky lze přímo zlepšovat. Chytrým způsobem, jak hra odvrací potenciální frustraci, je poskytnutí určitého množství XP za účast v soubojích s bossy, takže i když nevyhraješ, stále děláš určitý pokrok směrem k vylepšení Khazana, což může učinit souboje o něco snadnější.

The First Berserker: Khazan také nabízí vedlejší úkoly, které ti mohou poskytnout výhodu. Některé vedlejší úkoly končí významnými, hru měnícími odměnami, jako je přístup ke kováři, a další ti dávají šanci bojovat s mocnými nepřáteli a získat XP. Vedlejší úkoly mají ale velkou nevýhodu, a to je skutečnost, že většinu času jde o nezajímavý remix oblastí, které už byly důkladně prozkoumány v hlavním úkolu. Mnoho vedlejších úkolů recykluje bossy z hlavního úkolu, s drobnými úpravami, které činí bitvy o něco náročnější. Vedlejší úkoly stojí za to plnit kvůli kořisti a výhodám, které můžeš odemknout pro The Crevice, centrální hub v The First Berserker: Khazan, ale větší rozmanitost by prospěla zábavnosti tohoto dodatečného obsahu.

Hlavní postava s krvácejícími ranami
Hlavní postava s krvácejícími ranami
Hlavní postava Khazan ve hře Berserker
Hlavní postava Khazan ve hře Berserker

The Crevice - centrální hub

The Crevice je hub, který navštěvuješ mezi jednotlivými oblastmi v The First Berserker: Khazan, přístupný přes libovolný Blade Nexus, což je ekvivalent ohništím z Dark Souls. The Crevice začíná s velmi málo zajímavými věcmi, ale nové funkce se přidávají postupně, jak procházíš hlavním příběhem a plníš vedlejší úkoly. To zahrnuje již zmíněného kováře, vhodného pro stavbu vzácných sad zbroje, rozebírání nepotřebného vybavení na materiály pro crafting a výrobu spotřebních předmětů, stejně jako obchodníka, který prodává různé užitečné předměty, které ti mohou poskytnout výhodu. Je tu také NPC, který ti umožní vylepšit tvé zbraně a zbroje, takže můžeš obětovat něco silnějšího k posílení svého stávajícího vybavení, pokud máš oblíbené kousky, kterých se nechceš vzdát.

Bylo by fajn mít možnost cestovat přímo z jednoho Blade Nexusu do druhého, ale je dobré navštěvovat The Crevice pravidelně. NPC, které tam potkáš, jsou důležité postavy ze světa, které někdy mají zajímavé věci k řečení a rozšiřují lore, takže stojí za to s nimi občas mluvit.

Souboj s bosem ve videohře Berserkem
Souboj s bosem ve videohře Berserkem

Příběh nespasí

To řečeno, ti, kteří hledají klamně hluboký lore her FromSoftware nebo dokonce vzrušující, tradičně vyprávěný příběh, budou z The First Berserker: Khazan zklamáni. Základem je, že protagonista generál Khazan se ocitl v zajetí a je na pokraji smrti, jen aby byl posednut mocným duchem, který mu dává extra schopnosti, ale má vlastní agendu. Žádná z postav není zvlášť propracovaná nebo zajímavá, a i když se občas objeví vizuálně působivé cutscény, příběh The First Berserker: Khazan nenabízí mnoho, do čeho by se hráči mohli ponořit, i když to může být jiné pro hardcore fanoušky Dungeon Fighter Online. Bez ohledu na to nepomáhá, že mnoho cutscén vypadá jako komiksové scény místo plně animovaných.

Je škoda, že některé scény jsou promrhány na laciný komiksový vzhled, protože unikátní umělecký styl The First Berserker: Khazan se dobře hodí k působivé vizuální stránce. Hra mísí anime-inspirovaný vzhled svých postav s temným, realističtějším prostředím. Vytváří to působivý kontrast, který dělá z The First Berserker: Khazan pastvu pro oči, umocněnou tím, jak plynulá je veškerá akce. Design postav je poměrně generické anime, kromě kreativních bossů a nepřátel, ale i tak na pozadí hry pěkně vynikají.

Postava Blade Phantom ve hře Berserker
Postava Blade Phantom ve hře Berserker

Poctivá soulslike zkušenost

Herní design The First Berserker: Khazan je obecně v mnoha ohledech generický, i když má některé unikátní nápady. Systém vyvolávání The First Berserker: Khazan je obzvláště zajímavý - hráči mohou bojovat proti přízrakům výměnou za měnu, kterou lze použít k vyvolání a boji s přízrakem během bojů s bossy nebo k vylepšení přízraků, aby byly užitečnější. Samotné vyvolávání poskytuje obrovskou výhodu v bojích s bossy a je dalším způsobem, jak usnadnit těžké bitvy, i když přízraky zemřou poměrně rychle, pokud hráči neudrží bossy soustředěné na Khazana.

The First Berserker: Khazan přímo nepřekypuje originalitou, ale nabízí vzrušující, odměňující soulslike zážitek s pořádným bojovým systémem a náročnými bossy. Fanoušci žánru by neměli váhat si hru pořídit, ale ti, které odrazuje vysoká obtížnost v soulslike hrách a doufají, že Snadný režim bude jejich vstupní branou, by si možná měli nejprve vyzkoušet demo.

MagicStark - CTA Button

Štítky
Hodnocení článku

Na tvém názoru záleží

0.0
Hodnotilo 0 uživatelů
5★
0x
4★
0x
3★
0x
2★
0x
1★
0x
Ohodnotit článek
Děkujeme za vaše hodnocení!
Napsat komentář

Komunita a newsletter

Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Autorova fotka

Daniel Haša

🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.